Duże firmy podejmują działania, które mają zatrzymać proces degradacji środowiska. Branża spożywcza również inicjuje zmiany na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dobrym przykładem tego typu aktywności jest nowa akcja Grypy Żywiec – „Daj butelce drugie życie”. Za jej stronę wizualną odpowiada agencja GlobalSM (wcześniej Global Shopper Marketing).

Trend eco zaczyna dominować w wielu krajach. Zero waste powoli staje się sposobem na życie oraz na prowadzenie biznesu – trendem, bez którego nie da się obyć. 51 proc. konsumentów uważa odpady opakowaniowe za ważny problem ekologiczny, a taki sam odsetek zgadza się, że zrównoważony rozwój opakowań papierowych jest dla nich ważniejszy niż pięć lat temu – wynika z raportu DS. Smith.

„Daj butelce drugie życie” – nowa akcja Grupy Żywiec

Celem aktualnie prowadzonej akcji wizerunkowej Grupy Żywiec – „Daj butelce drugie życie” jest zachęcenie konsumentów i wykształcenie u nich nawyku oddawania butelek zwrotnych po piwie do sklepu. W porozumieniu z wybranymi sklepami Grupa Żywiec umożliwiła zwrot butelek bez okazywania paragonu, gdyż to właśnie konieczność jego posiadania była najczęściej wskazywaną przeszkodą zniechęcającą konsumentów.
W ramach projektu agencja Global Shopper Marketing odpowiadała za kreację, w tym stworzenie Key Visuala, materiałów POS, branding gadżetów reklamowych oraz przygotowanie materiałów promujących akcję w kanale digital, takich jak bannery, animacje, a także posty na Facebooku i Instagramie.
Poprzez zaplanowane działania Grupa Żywiec chce trafić do szerokiej grupy konsumentów, w tym osób świadomych, żyjących w trendzie eco, a także tych, które potrzebują dodatkowej motywacji, by zacząć wdrażać eco nawyki w codziennym życiu. Akcja ma uświadamiać, że wybierając opakowania zwrotne i wielorazowego użytku zmniejszamy produkcję śmieci. W momencie wyrzucenia szklanej butelki przyczyniamy się do jej transportu do huty szkła i przerobienia na nową.
Wpływa to na dodatkowe koszty finansowe i ekologiczne. W wypadku butelki zwrotnej wygląda to zupełnie inaczej. Wystarczy, że konsument zwróci ją do sklepu, następnie zostanie ona dostarczona do browaru, umyta i ponownie napełniona piwem.